https://www.youtube.com/watch?v=aYuPdwzPW2A
기존 자동차의 가속 페달, 스로틀 밸브 시스템 (내연 기관)
접점부 또는 ECU에서 오류가 생기면 급발진의 위험이 있다.
Accelerator pedal and throttle valve system of conventional automobiles
(internal combustion engines)
If an error occurs in the contact part or ECU, there is a risk of sudden acceleration.
급발진 억제 가속 페달, 스로틀 밸브 시스템 (내연 기관)
가속 페달에 스위치를 설계한다.
스위치는 ON/OFF 스로틀 밸브와 직접 연결되어 ECU의 제어를 받지 않는다.
ON/OFF 스로틀 밸브는 개방각을 조절하지 않고, 완전 닫힌 상태와 완전 열린 상태로 작동한다.
가속 페달을 약간이라도 밟으면 ON/OFF 스로틀 밸브가 완전히 열리게 된다.
매우 단순하게 전등처럼 스위치를 켜면 열리고 스위치를 끄면 닫히는 물리적 연결 방식이다.
닫힌 상태에서 ON/OFF 스로틀 밸브는 공회전 상태 정도로 개방돼 있다.
ON/OFF 스로틀 밸브 안쪽에는 ECU로 제어되는 기존의 스로틀 밸브가 있다.
두 개의 스로틀 밸브가 있는 것이다.
접점부, ECU의 오류를 막을 수는 없지만, 급발진 현상이 발생할 때
가속 페달을 밟지 않으면 엔진으로 공기 유입이 없기 때문에,
더 이상의 급가속은 없고 시동이 꺼지게 된다.
Sudden acceleration suppression accelerator pedal, throttle valve system
(internal combustion engine)
Design a switch on the accelerator pedal.
The switch is directly connected to the ON/OFF throttle valve and is not controlled by the ECU.
The ON/OFF throttle valve does not adjust the opening angle and
operates in a fully closed and fully open state.
If you press the accelerator pedal even slightly, the ON/OFF throttle valve opens completely.
It is a very simple physical connection that opens
when you turn on a switch and closes when you turn it off, like a light.
In the closed state, the ON/OFF throttle valve is open to the idling state.
Inside the ON/OFF throttle valve, there is a conventional throttle valve controlled by the ECU.
It has two throttle valves.
Although it is not possible to prevent errors in the contact area and ECU,
when sudden acceleration occurs,
If you do not step on the accelerator pedal, there will be no air flowing into the engine.
There is no further rapid acceleration and the engine turns off.
가속 페달 돌출물 디자인
가속 페달에 돌출물을 설계한다.
페달을 밟았을 때 돌출물로 브레이크 페달과 가속 페달을 구분할 수 있게 한다.
옵션으로 이 돌출물을 건드리면 진동 기능을 탑재 한다.
돌출물을 나사로 풀어서 완전히 제거하거나, 높이가 낮은 돌출물을 부착할 수 있게 한다.
Accelerator pedal protrusion design
Design a protrusion on the accelerator pedal.
When you step on the pedal,
you can distinguish between the brake pedal and the accelerator pedal by the protrusion.
As an option, a vibration function is installed when this protrusion is touched.
The protrusion can be removed completely by unscrewing it,
or a low-height protrusion can be attached.
브레이크 페달 홀로그램 점등
운전석 전면에 3개의 ‘브레이크 페달 홀로그램 점등’을 설계한다.
브레이크 페달을 30%까지 밟은 경우 : 1번 홀로그램이 점등된다.
브레이크 페달을 31~95%까지 밟은 경우 : 1번, 2번 홀로그램이 점등된다.
브레이크 페달을 100%까지 밟은 경우 : 1번, 2번, 3번 홀로그램이 점등된다.
급발진 상황은 위급한 상황이고,
운전자는 전방에 시선을 두며 신속한 대처가 필요하다.
실수로 액셀을 밟은 경우, ‘브레이크 홀로그램’이 점등 되지 않은 것을 확인하면
상황을 속히 파악하고 액셀에서 발을 뗄 수 있다.
Brake pedal hologram lights up
Three ‘brake pedal hologram lights’ are designed on the front of the driver’s seat.
When the brake pedal is pressed to 30%: Hologram number 1 lights up.
When the brake pedal is pressed from 31 to 95%: Holograms 1 and 2 light up.
When the brake pedal is pressed to 100%: Holograms 1, 2, and 3 light up.
A sudden emergency situation is an emergency situation.
Drivers need to keep their eyes ahead and react quickly.
If you accidentally step on the accelerator, check that the ‘brake hologram’ does not light up.
You can quickly grasp the situation and take your foot off the accelerator.
브레이크 페달 홀로그램 점등 모식도
Brake pedal hologram lighting schematic diagram
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크루즈 컨트롤 기능을 위해서 운전석에 ECU와 연결되지 않은
'ON/OFF 스로틀 밸브 스위치'를 설계한다.
이 스위치에 두 개의 접점을 설계한다. 하나는 'ON/OFF 스로틀 밸브 스위치'이다.
또 다른 하나는 크루즈 컨트롤 기능을 실행하는 접점이다.
For the cruise control function, an ‘ON/OFF Throttle valve switch’
that is not connected to the ECU is designed in the driver’s seat.
Two contact points are designed for this switch. One is the ‘ON/OFF Throttle valve switch’.
Another one is the contact point that executes the cruise control function.
급발진 상황에서 EDR은 항상 가속 페달을 100% 밟았다고 기록되는 것 같다.
100% 미만으로 기록되지는 않는 것 같다.
가속 페달 신호에 노이즈가 발생하여 순간적으로
전기 신호가 크게 증폭된 것이 원인이라고 생각된다.
여기서 물리적으로 가속 페달을 밟을 수 있는 범위를 100%까지 하고,
가속 페달 센서, ECU, EDR에 기록될 수 있는 신호 범위는 150%까지 하여
ECU, EDR에서 100% 초과한 신호를 입력받으면,
급발진 상황으로 판단하여 가속하지 않고 정지하는 것이다.
그럼에도 ECU까지 제어 불능으로 급발진이 될 수 있다고 예상된다.
EDR에 150%까지 기록되기 때문에 급발진 상황을 입증할 수는 있을 것이다.
In sudden acceleration situations,
EDR always seems to record that the accelerator pedal is pressed 100%.
It doesn't seem to be recorded as less than 100%.
It is thought that the cause is that noise occurred in the accelerator pedal signal
and the electrical signal was momentarily greatly amplified.
Here, the range in which you can physically press the accelerator pedal is set to 100%,
The signal range that can be recorded to the Accelerator Sensor, ECU, and EDR is up to 150%.
If a signal exceeding 100% is received from the ECU or EDR,
It is judged to be a sudden acceleration situation and stops without accelerating.
Nevertheless, it is expected that the ECU may lose control and cause sudden acceleration.
Because up to 150% is recorded in EDR,
It may be possible to prove a sudden acceleration event.
마우스 휠을 돌리면 기계적인 구분감이 있는 것 처럼
가속 페달을 밟을 때도 기계적인 구분감을 주어,
운전자가 가속 페달을 쉽게 인지하게 한다.
(브레이크 페달에는 기계적인 구분감을 주지 않는다.)
Just as there is a mechanical sense of distinction when turning the mouse wheel,
there is also a mechanical sense of distinction when pressing the accelerator pedal,
making it easier for the driver to recognize the accelerator pedal.
(There is no mechanical sense of distinction for the brake pedal.)
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